DETTA AVTAL ("AVTAL") ÄR UPPRÄTTAT MELLAN LILLA PARKEN ORGANISATIONSNUMMER 802418-7190 ("BRISTOL") OCH SLUTKUNDEN ("KUNDEN") OCH AVSER KÖP AV BILJETTER, VAROR OCH TJÄNSTER ("PRODUKTER") SOM SÄLJS VIA BRISTOL.SE ("HEMSIDAN") AVTALET OCH ALLA DESS VILLKOR ANSES INGÅNGET OCH ACCEPTERAT AV KUNDEN NÄR KÖPET ÄR GENOMFÖRT.
ÅLDER
PRISER
Samtliga priser på hemsidan anges inklusive moms.
ÅNGERRÄTT OCH BYTESRÄTT
Fysiska produkter omfattas av distanshandelslagen. Vi lämnar 30 dagars ångerrätt från mottagandet av produkten. Du får försiktigt öppna och undersöka produkten. Produkter som räknas som hygienartiklar får inte tas ut ur sina förpackningar.
Biljetter och presentkort omfattas inte av distanshandelslagen. Köpt biljett återlöses ej och kan inte bytas mot annan biljett. Undantag för inställda evenemang då återlöses biljetterna. Ett presentkort kan inte återlösas och är giltigt i 365 dagar.
Byten och återköp sker genom att du inom ångerfristen kontaktar Bristol via E-postadressen info@bristol.se. En retur som sker utan att vi kontaktades innan kan av misstag skickas ut på nytt till dig om eventuella kostnader kommer Kunden få betala.
TIDER OCH PLATSER (AVSEENDE BILJETTER)
Kunden är ansvarig för att i samband med köpet kontrollera att Produkten, datum, tid, plats och pris stämmer med beställningen. Kunden är ansvarig för att kontrollera om Produktens datum, tid eller plats har ändrats eller ställts in. Kunden är ansvarig för att komma i tid till Produkten och försenad ankomst kan leda till att Kunden ej äga tillträde till Produkten. Bristol har rätt att ändra datum och tid och flytta Kunden till den nya datumet och tiden utan krav på återlöses av biljett om det sker senast 12 timmar innan Produkten ska äga rum. Om datum och tid ändras skickas alltid information ut via mejl. Du finner även informationen på Hemsidan under respektive produktion. Bristol kan istället för att flytta Kundens biljetter välja att ge ett presentkort på samma summa som köpesumman. Presentkortet ska vara giltig i minst tre månader.
LEVERANS OCH ANSVAR FÖR PRODUKTERNA
Leveranser av biljetter och presentkort sker alltid via E-post. Kunder som inte fått något E-postmeddelande inom 30 minuter bör kolla i skräpmappen (SPAM) annars bör kunden kontakta oss via info@bristol.se. Bristol kan inte hållas ansvarig för Produkter som inte kan levereras på grund av att Kunden felstavat mejladressen eller andra yttre omständigheter som exempel spamfilter.
Fysiska produkter skickas som paket med Postnord normalt inom 5 arbetsdagar. Kunden erhåller ett E-postmeddelande när produkten skickas från oss. Alla produkter skickas fraktfritt från oss inom Sverige. Beställningar utanför Sverige tillkommer fraktkostnad, pris erhåller Kunden efter Bristol kontaktat Kunden.
Kunden är ansvarig för att se till att de uppgifter man lämnat i samband med köpet är korrekta. Har Kunden angett felaktig E-postadress och/eller så har Bristol inget ansvar att skicka ut nya produkter (avser elektroniska varor exempel biljetter och presentkort) då leveransen har skett till den E-postadress Kunden angivit vid köptillfället. Vid fysiska produkter och de kommer tillbaka till oss på grund av att Bristol haft felaktig adress tillkommer 299 kr för att skicka ut det till annan adress. Kunden är ansvarig för Produkten vid retur tills det når Bristol.
Vid fakturaköp kan Produkten bara skickas till folkbokföringsadressen. Elektroniska Produkter kan inte köpas mot faktura.
Elektroniska produkter ska alltid vara utskriven på en A4 papper för att garantera att QR koden eller streckkoden på produkten ska fungera. Kunden kan även visa E-postmeddelandet i mobilen vid önskemål. Om det ej är mobiltäckning, slut batteri i telefonen, saknar internet (surf) i telefonen eller på grund av annan anledning inte kan öppna E-postmeddelandet som är själva Produkten måste giltig Produkt visas i pappersformat. Kunden är alltid skyldig att ha med en utskriven Produkt på A4 papper om E-postmeddelande inte kan visas.
TÄNK PÅ ATT VARA RÄDD OM DINA BILJETTER
- Biljetten gäller ej för återinträde!
- Biljetten är en värdehandling som du har ansvaret för
- Borttappad biljett ersätts ej
- Biljetten avser endast personligt bruk
- Håll dig uppdaterad vid förändringar, all information finns alltid på Hemsidan under respektive produktion
Tänk även på att skydda eventuell kod på ett pressentkort då det kan likställas med kontanta medel på Hemsidan.
VIDAREFÖRSÄLJNING
FORCE MAJEURE
PERSONUPPGIFTER - GDPR
ÖVRIGA VILLKOR
FRÅGOR OCH FUNDERINGAR
Har du frågor rörande våra köpevillkor och önskar komma i kontakt med oss för du det enklast via hemsidan under KONTAKTA.
Lilla Parken
Orgnr: 802418-7190
Momsnr: SE802418719001
Fakturaadress
Skytteholmsvägen 20
171 44 Solna
Besköksadress
Sturegatan 39
172 31 Sundbyberg